Szukaj

Dwa miliony dla gminy na cyfryzację i e-usługi

21 listopada 2017 r.

Cyfrowe usługi

Gmina Dywity pozyskała 2 miliony złotych dofinansowania unijnego na projekt: „Cyfrowe usługi w zakresie udostępniania informacji publicznej Gminy Dywity”! Projekt o ogólnej wartości prawie 2,5 mln zł (400 tys. zł to wkład własny gminy) zakłada budowę szerokich rozwiązań e-administracji w Gminie Dywity dla mieszkańców i przedsiębiorców.

Wdrożony zostanie Cyfrowy Urząd (CU) wraz z portalem płatności, komunikacji społecznej, e-Radą oraz e-Sołtysem, a także Elektroniczny Obieg Dokumentów (EOD) i Zintegrowany System Informatyczny (ZSI). Wdrożenie EOD umożliwi przyjmowanie dokumentów elektronicznych od interesantów oraz przetworzenie ich przez pracowników. Platforma CU, umożliwi uruchomienie usług elektronicznych m.in. wypełnienie formularzy, podpisanie ich profilem zaufanym, wysłanie do urzędu, a także otrzymanie informacji zwrotnej o przebiegu załatwienia sprawy. Wdrożenie ZSI zautomatyzuje procesy finansowo-księgowe. Usługi dostępne będą dla wszystkich zainteresowanych obywateli i przedsiębiorców. Wnioskodawca udostępni za pomocą API informacje sektora publicznego obejmujące: dane transportowe, środowiskowe, wskaźniki demograficzne.

- Ten projekt to będzie cyfrowa rewolucja w naszym urzędzie, która ułatwi życie i załatwianie spraw naszym mieszkańcom i przedsiębiorcom – mówi Daniel Zadworny, sekretarz Gminy Dywity.

Pieniądze unijne z RPO Warmia i Mazury na cyfryzację i e-usługi otrzymały 43 samorządy z regionu. Wniosek Gminy Dywity został oceniony bardzo wysoko, zajął trzecie miejsce po ocenie merytorycznej.

Grafika podsumowująca projekt